educant

continguts per acompanyar a mares i pares en el creixement dels seus fills i filles

select
escriu | llegeix comentaris sobre l’article Compartir

compartir aquest contingut:

La Tafanera Menéame Digg Facebook

educant | aprendre


Gaudeix jugant!


La importància dels jocs de falda amb nens de 0 a 3 anys


Alta en Web: abril 2010

J.Torner, A.Mazzara i A.Torner

És de domini universal que els pares han de jugar amb els fills a més d’atendre’ls. No tots els jocs tenen el mateix valor, alguns són íntims entre de¬terminat pare i el seu corresponent fill, d’altres són familiars entre pares i fills, i després hi ha jocs d’un caire més social, més compartit per una cultura i que són una forma lúdica d’introducció a la mateixa, a la universalitat.


Els jocs de falda tenen un especial potencial a l’hora de desenvolupar certes qualitats en l’infant
• Introduir el gust per determinats jocs de paraules, rodolins, rimes que permeten jugar amb les parau¬les, la seva construcció i combinació fent frases, tot cercant els dobles missatges, sembrant la llavor de futurs desenvolupaments com l’humor i la ironia, bases (o bàsics) pel naixement del pensa¬ment crític i emprenedor.

• Són narracions curtes, amb participació corporal de l’infant, són veritables exercicis de psicomotricitat, que connecten el cos de l’adult amb el seu cos, preparant-lo per les adquisicions futures: equilibri, gateig, caminar, posteriorment parlar, expressar...



Sessions a Valldoreix
L’objectiu d’aquestes sessions, adreçades a pares amb fills d’edats compreses entre el naixement i els 3 anys, és mostrar la capacitat d’ensenyar que tenen aquests jocs. Mentre els infants aprenen, els pares van creant, dins del vincle, les bases d’una forma d’autoritat sobre l’infant, aquella autoritat de la qual coneixem bé la importància que té en el desenvolupament de l’infant.

L’activitat consta de dues parts
Primera part| L’aprenentatge dels jocs de falda, cançons, cançons dansades i cançons de bressol.

Segona part| Aquesta consistirà en un espai on es podrà preguntar i reflexionar sobre les dificultats en el jugar que puguin aparèixer, així com en el moment de fer dormir, menjar i qualsevol pregunta que hom vulgui formular.

És important que siguin els pares qui facin els jocs i serà encara millor si després a la llar d’infants i en el parvulari ho continuen.



Horaris i informació

• Cada bloc consta de 6 sessions, que es realitzaran els dissabtes al matí de 11.30h a 13h (dos cops al mes).

• Hi ha la possibilitat de crear grups de cançons i jocs de falda en altres idiomes, a part del català-castellà.

• Si el temps ens ho permet i tot el grup hi està d’acord, es podran realitzar les sessions a l‘aire lliure.

Preu| 70 euros per les 6 sessions
Lloc| Passeig del Castanyer, 17. 08190 Valldoreix
Per inscripció o reserva| 932 153 803 (Dra. Ll.Viloca) – 932 011 061 (Dr. J.Torner) o jocsdefalda@gmail.com



info
Jordi Torner i Biayna. Metge cofundador al 1979 del Centre de d’Higiene i Salut Mental de Badalona. Dins aquesta institució desenvolupa al 1988 el que serà la matriu de l’Associació pel Foment de la Salut a les Llars d’Infants, i de resultes d’aquest treball sorgeix el primer grup de jocs de falda l’any 1997.

Cantaires
Adriana Mazzara Bou. Arquitecte i cantaire des dels 4 anys, inicia la seva pràctica en l’apropament de la música als infants l’any 1996 tot col•laborant en les tasques de direcció de la coral l’Esquitx. Des de l’any 2000, ha participat en programes de divulgació de cançons i jocs de falda per a infants a grups de mares i pares de di¬verses escoles bressol.

Ariadna Torner i Chuflé.
Inicia els estudis de música als 5 anys a l’Arc, Escola de Música, canta en els cors de la mateixa escola, i posteriorment passa a cantar a la Coral Sinera. També és membre del cor de cambra Ma-nontroppo. Ha col•laborat en alguna ocasió en grups de jocs de falda.